نور الصباح
عانقت جدران منتدانا
عطر قدومك ... وتزيّنت
مساحاته بأعذب عبارات الود والترحيب
ومشاعر الأخوة والإخلاص ... كفوفنا ممدودة
لكفوفـك لنخضبها جميعاً بالتكاتف في سبيـل زرع بذور
الأخلاقيـات الراقيـة ولا نلبـث أن نجني منهـا
إن شاء الله ثمراً صالحاً.. ونتشـارك
كالأسرة الواحدة لتثقيف بعضنا
البعض في كل المجالات
أتمنى لك قضاء
وقت ممتع
معنا
مع تحيات: مسك الحبيب

نور الصباح

منتدى اسلامى شامل - رياضى_ ثقافى_ اجتماعى _ سياسى_ ترفيهى
 
الرئيسيةس .و .جبحـثالتسجيلدخول


شاطر | 
 

 نعم لمبارك

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
f!@$
المدير العام
المدير العام
avatar

عدد المساهمات : 415
تاريخ التسجيل : 06/07/2010
العمر : 21
الموقع : http://nourelsabah.ahlamountada.com/

مُساهمةموضوع: نعم لمبارك   الأربعاء فبراير 02, 2011 4:28 am

بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على سيدنا محمد
عبد الله ورسوله خاتم الانبياء والمرسلين
نعم لمبارك
بصراحة انا مش عارف ايه اللى بيحصل فى مصر ليه كل الخراب ده عمل ايه الرئيس العظيم حسنى مبارك تلاتين سنة معيشنا فى امان ومكانة عالية بين دول العالم المختلفة ، مين اللى وفرلنا الامان على مدار حكمه والله انا واثق ان بعد خطاب الرئيس محمد حسنى مبارك فى
1/2/2011 ان لو خلصت مدة حكمه ورشح نفسه تانى والله كل هيدى اصواته
لرئيس حسنى مبارك وكلالناس دلوقتى تقيد الرئيس وانا شايف فى التلفيزيون الكل رافع اللوحة وكاتب نعم لمبارك لا للتخريب وانا واثق
ان الفتنة دى من الاجانب واللى يأكد ده:لما جابو انبارح على برنامج مصرى رجل من ضمن المتظاهرين وهو يقول :انا فى واحد اجنبى اهوه وجابو صورته فعلآ عطالو لوحة وقلم خطه عريض وقله اكتب
no mubarak واظن كل الناس جربت عدم الامان فى البلاد لما الشباب
ربنا يحفظهم كل واحد منهم وقف تحت بيته يحميه ويحمى اسرته
وده بسبب غياب الامن ده وحدها كفاءة لضرورة بقاء الامن والاستقرار فى مصر والله والله والله كمان مرة لو مشى حسنى مبارك البلد دى هتضيع زى
ما ضاعغت العراق مع احترامى الشديد لها لكنها الآن تتحصر على صدام اللى كان معيشهم فى نعيم وهم يقولون :نار صدام ولا جنة الامريكان.
كلمات مؤثرة جدآ جدآ .ده كفاية كلمة سوف اعيش واموت على ارض مصر اللى خلت معظم الشعب يبكى متأثرآ
وانا اقول لكل شاب فى ميدان التحرير والميادين الاخرى انهم يعودوا الى ديارهم سالمين آمنين وذلك لاعادة الامن والستقرار للبلاد
وشكرآ.

توقيع العضو







الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://nourelsabah.ahlamountada.com
د/علياء
مشرفه عامه
مشرفه عامه
avatar

عدد المساهمات : 698
تاريخ التسجيل : 01/08/2010
العمر : 22
الموقع : http://nourelsabah.ahlamountada.com/

مُساهمةموضوع: رد: نعم لمبارك   الأربعاء فبراير 02, 2011 2:48 pm

جزاك الله خيرا

مع احترامى الشديد لرئيسنا الكريم

ولراى حضرتك

ولكن انا ليا رائ اخر


لما نقول نعم لمبارك يبقى بنقول

نعم للعيش الى ميتشافش والى الناس بتضرب بعضها علشانه
نعم للشباب العاطل الى ع القهاوى
نعم للملاين بل المليارات الى بتتسرق من البلد
نعم للظلم وعدم حرية الرائ

قبل ان تقول نعم لمبارك انظر الى من حولك ولا تنظر لنفسك فانت ربنا كرمك واتولدت لقيت نفسك وسط عيلة حالها ميسور ووالد يملك مهمنة انظر الى من يولد ولا يجد ما ياكله وانظر الى ملاين الاطفال الذين يعملون منذ صغرهم والله لان قلبى يبكى حسرة على الشباب المرابط فى ميدان التحرير والشهداء والجرحى ولا املك الا ان نقول حسبنا الله ونعم الوكيل

حفظكى الله يا مصرنا الغالية



توقيع العضو






ذهب الليل .. طلع الفجر .. والشعب اتحرر .. اتحرر
..............................................
يا ابو دبورة ونسر وكاب احنا اخواتك مش ارهاب



يارب
اذا اعطيتني مالا فلا تاخذ سعادتي
واذا اعطيتني قوة فلا تاخذ عقلي
واذا اعطيتني جاها فلا تاخذ تواضعي
واذا اعطيتني تواضعا فلا تاخذ عزتي
واذا اعطيتني قدره فلا تاخذ عفوي


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://nourelsabah.ahlamountada.com/
f!@$
المدير العام
المدير العام
avatar

عدد المساهمات : 415
تاريخ التسجيل : 06/07/2010
العمر : 21
الموقع : http://nourelsabah.ahlamountada.com/

مُساهمةموضوع: رد: نعم لمبارك   الخميس فبراير 03, 2011 5:59 am

بارك الله فيكى لكن المشكلة مش فى الرئيس
المشكلة فى الحكومة اللى كانت محطوطة غلط
انا مش متخيل ازاى حكومة تكون كلها رجال اعمال فقط
وبعدين فيها ايه لما نديلوا فرصة تانية يمكن مصر دى تكون من احسن الدول فى العالم
وبعدين مين صاحب الضربة الاولى فى الطيران والدفاع الجوى
مين اللى اسرائيل الثعلب العالمى بتعمله الف حساب
والرئيس انور السادات هو اللى قال كده
طبعآ الرئيس محمد حسنى مبارك
ومينفعش الناس يطلوب التنحى يعنى ايه تنحى
اولآ علشان الرئيس يتنحى عن حكم مصر لازم يقدم استقالته لمجلس الشعب تقدرو تقولولى فين مجلس الشعب دلوقتى هو محال وكل المجالس الباقية حتى البرلمان اتوقف
ازاى يتنحى
احنا مش عايزين امريكا تتدخل ولا اسرائيل ولا حتى اى دولة عربية شقيقة مش عايزين اى حد يتحكم فينا تانى ازاى امريكا تتحدث بإسمنا ،بتحكمنا فى ارضنا
على رأى المثل
البيت بيت ابونا والغرب عايزين يطردونا
دى فتنة اجنبية .

توقيع العضو







الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://nourelsabah.ahlamountada.com
مسك الحبيب
المدير العام
المدير العام
avatar

عدد المساهمات : 667
تاريخ التسجيل : 07/07/2010
العمر : 22
الموقع : http://nourelsabah.ahlamountada.com

مُساهمةموضوع: رد: نعم لمبارك   الخميس فبراير 03, 2011 7:08 am

احترامى لحبيبى واخوى سيف انا فرحان لان فى المنتدى مؤيد ومعارض ولاكن اخى ايضا ان موافق مع الدكتوره وسأوضحلك كل شئ
وما اعظم النقاش عندما يكون بين اثنان مديرين
احدهما مؤيد والاخر معارض
اريد ان اناقش نقطه استفذتنى
اوك
احب اقلك اخى
انك تقول اعطوه فرصه
كيف نعطى للرئيس فرصه وهو له على هذا الكرسى ثلاثون عام ثلاثون عام جهل وافتراء ثلاثون عام دون اكل ثلاثون عام من ذل المركز والخ9وف من امن الدوله التى الذى يدخلها نقول عليه ان انتهى حياته
ثلاثون عاما من الفقر والجاهله ثلاثون عما من العلمااء الذين يخرجون من بلادنا لكى يساعدون كل من امريكا نعم لانها تقدرهم كيف
انا لو اردت ان اكون عالما فى اى شئ
من الذى سيقدرنى فى مصر
هل الحكومه
لا
بل طردت احمد زويل
بل طردت الكثير والكثير من علمائها
اخى وحبيبى
انك لا تعلم ان اسرائيل فعلا موجوده فى مصر موجود لان الرئيس محمد حسنى عميل واضح ميه الميه
اخى وحبيبى انك لا تعلم اى شئ ونقطه اخرى استفذتنى قبل اكمال كلامى
كفاك
حلفانا بالله العظيم
لان ما تحلفه
هو كذب وافتراء
اخى ثلاثون عاما لا احد يجد وظيفه
من تخرج من كليه التجاره او كليه حقوق او خدمه اجتماعيه او اى كليه لا يجدون اى وظيفه مما يجعلهم شباب لا يتجوزون حتى عمر 30 عاما
شباب لا يجد اى شئ
اخى
هناك من تخرج من كليه تجاره وكان الاول على دفعته وكان مجموعه
90 فى المئه
وهو الان يسوق التوك توك
وانا اعرفه معرفه شخصيا
وانت ايضا
لما هذا الضياع فى مصر ارض الحضاره
كان علينا عندما مسك الرئيس المصرى محمد حسنى مبابرك
800 مليون ديون على مصر
هل تعلم
كم علينا الان
اخى الكريم من الديون
هل تعلم
انه اكثر من تلريون جنيه مصرى ديون لكل من امريكا واسرائيل
هل تعلم كل من جمال وعلاء مبارك
كم معهم من اموال فى بنوك سويسرا
انهم معهم مليرات المليارات
وهذا ما كشفت عنه بنوك سويسرا
هل هذه الاموار اتو بهم
هل توظفو
هل عملو هل فتحو متجر
هل لهم مصانع فى مصر
من اين اتو بهذه الاموال
اخى من اين اتو بهذه الاموال
اكيد مننا
هل تعلم الاستاذ الكبير المتحترم شخصيا
الاستاذ احمد المسلمانى
فى بنرامج الطبعه الاولى
يقول
ان فى عام 80
كان من حق كل مواطن مصرى
5 ملايين جنيه
كل مواطن كان يعيش فى هذا الوقت له 5 ملايين جنيه
ولاكن سلبه الرئيس
هل تعلم
رئيس جمهوريه غير الرئءيس محمد حسنى مبارك
هل تعلم ان امريكا
النظام الديمقراطى بها
والدستور
هو يحق للرئيس الانتخاب لرئاسه الجمهوريه كل ست اعوام
واذا بقى الرئيس ست اعوام اخرى
لا يستطيع الترشح ثانيا
هل تعلم ان معونات امركيا كل عام
اكثر من مليار
هل تعلم من يوافق على هذه المعونه
هو اتحاد الكنجرس
هل تعلم ما هو اتحاد الكنجرس
هو الشعب
هذا اتحاد للشعب
هل تعلم ان الريس اوباما شخصيا
لا يستطيع ان يأخذ دولار واخحد من البنوك المركزيه فى امريكا الا بموافقه الكنجرس
اتلا وهو الشعب
هل تعلم من هو الذى اتحانا المعونه
االكثر من مليار جنيه ثنويا
هم الشعب
يعنى نحن بالبلدى
نشحت من شعب امريكا مليار جنيه
لما لاننا غلابه
لما لاننا مقهورين
هل تعلم
لما عضو مجلس شعب وانت تعلمه وانا اعلمه
انه
يبنى احد الكبارى بدائرته
اخذ كم من الدوله
80 مليون جنيه
يبنى هذا الكوبرى باشياء رديئه للغايه
ويبنيه
بـ50 مليون جنيه
ويأخذ هو
30 مليون جنيه
هذا من اموال الضرئاب الهامه
والضرائب العقاريه
ومنت اموال الشعب
يأخذه هذا الخسيئ
هل تعلم من المسئول عن هذه الثلاثون مليون جنيه
محافظ هذه المدينه
واين المحافظ المحافظ الذى تعلمه لاهى عن هذا الرجل لا
وغير ذلك
هو الذى يسرق من الشعب
هو الذى يأخذ اموال مضاعفه
اخى
انت تعلمه من هو هذا المحاتفظ
انه محافظ مدينتنا انا وانت
اتعلم عندما نعلم انه نزل هذه المدينه
نعيش فى رعب
لانه من يجده
واقف امام محله
يأخذ منه
5 الاف جنيه مع قفل للمحل لكده 6 اشهر ومن يعترضص يدفع اربعين الف جنيه مع اغلاق المحل تماما
ابى شاهد هذا المحافظ شخصيا
وهو يغلق احد
المحلات فقال له الرجل
يا محافظ (انا لسه عامل البلاط جديد وفاتح المحل جديد ومش معايه فلوس اغير الاولان واعمل بلاط الى حضرتك طالبه )* فقال له المحافظ(ماشى ماشى خلاص)
وكما يقول ابى اعتقد هذا الرجل انه نجى
وبعد ثلاث ايام بعدما خضع جميع الشارع بلا لوان التى قال عنها المحافظ والبلاط المخصص
ما عدا هذا الرجل
فأبى يحكى ويقول
ان المحافظ قال
(شوف شوف الناس كلها ملتزمه بنفس اللون الا انت شاذ عنهم
لالا شيلوه شيلوه)
واغلق المحل بالكامل الى هذا اليوم لما هذا الافتراء
هذا ما فعله المحافظ اتعلم من المراقب على هذا المحافظ هو الوزير
ماذا يفعل الوزيبر
الرشاوى
المحسوبيه
الاموار
لم ولن ينتبه للشعب لما
لانه ينتبه لامواله لانه رجل اعملا وانت تعلم اى رجل اعمال لا ينتبه حتى لحياته ولا لعياله
وتريد منه ان يهتم
بـ870 مليون مصرى
كفاك هراء
من المسئول عن هذا الوزير الفاسد
لا
اقول لك
رئيس الوزراء
من
الاستاذ احمد نظيف الاستاذ القدير احمد نظيف
هو رئيس وزراء له فى هذا الكرسى
خمسه عشر عاما
اتتعلم
15 سنه
منه
كيف كيف
رئيس وزرا
اتريد ان الدوله تتقد
م
من المسئول
عن هذا
واسمحولى ان اقول هذا لانى لا اعترف به
رئيس الجمهوريه الرئيس محمد حسنى مبارك
الرئيس الذى لا يهتم بشعبه
الرئيس الذى اتصل بقناه الجزيره
ويقول انا اكنت اعمل بمكتب رئيس الجمهوريه
وكان عندما يريد ان يعلم كيف حال شعبه
كان يقول الى هؤلاء الذين يكتبون ان لا يكتبو زياده عن صفحه
صفحه واحده ويحكى هذا الرجل ويقول اسمه ولا يخاف منت عقاب اى حد
ويقول اذا تعدت الصفحه وكأنها قامت القيامه
كيف ان تزيد عن صفحه
اسئلك بالله يا اخى فى الله
هذا الرئيس فى هذه الصفحه
سوف يعلم
معلومات
عن بلده
اسيوط ام القاهره ام الجيزه ام اسوان ام الاقصر
ام الاسكندريه ام قنا ام الوحجه البجرى
ام سيناء ام السويس
ام وام وام وام
كيف ذلك
اخى وحبيبى فى الله سيف
نظرتك الى هذا الرئيس خاطئه وكمان نصيحه منى اليك لا تحلف بالله كثيرا كثيرا

توقيع العضو






لا تتخيل كل الناس ملائكة
فتنهار أحلامك .. ولا تجعل


ثقتك بهم عمياء ، لأنك ستبكي يوما على سذاجتك

ولتكن فيك طبيعة الماء الذي يحطم الصخرة .. بينما
ينساب قطرة .. قطرة




الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
أمل الإسلام
مراقبه قسم المعلومات
مراقبه قسم المعلومات
avatar

عدد المساهمات : 172
تاريخ التسجيل : 14/11/2010
الموقع : مصر

مُساهمةموضوع: رد: نعم لمبارك   الجمعة فبراير 04, 2011 3:57 am

جزاكم الله خيراً جميعاً
و انا معارضه و لست مؤيدة
بجد كفاية ظلم و سرقة و نهب
و أزاى نديله فرصة ثانية
مش كفايه عليه 30 سنة
و المفروص أقصى حاجة 10 سنين
على حد علمى

بجد كفاية
و كمان ما فيش حاجة أسمها ألى خربوا البلد رجال الأعمال و ..و ..
يعنى فى الأخر مين المسؤال عنهم "الرئيس"
و كمان كان عقبهم طلما خربوا البلد ولا هو كان مستنى لما البلد تولع نار و يقول
أنا مش ليا دعوه هما ألى عملوا كده
و كمان الرئيس حسنى مبارك مش صادق فى كلامه سواء كان فى الخطاب الأول أو الثانى
لأنه ياما قال و قال و مش عمل أى حاجة

و أنا مع
د/علياء
و
مسك الحبيب
فى كل كلمة
و مع أحترامى الشديد
للمدير العام

توقيع العضو






[/center]


عدل سابقا من قبل أمل الإسلام في الجمعة فبراير 04, 2011 5:17 am عدل 1 مرات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
f!@$
المدير العام
المدير العام
avatar

عدد المساهمات : 415
تاريخ التسجيل : 06/07/2010
العمر : 21
الموقع : http://nourelsabah.ahlamountada.com/

مُساهمةموضوع: رد: نعم لمبارك   الجمعة فبراير 04, 2011 5:12 am

بسم الله الرحمن الرحيم
اخوانى اعضاء منتدى نور الصباح
مفيش حد معصوم من الغلط
هو الرئيس ممكن يكون غلط بس ده ميمنعش برضه انن نديله فرصه
لانه لو مشى البلد هتخرب والله هتخرب وهيبقى فى سراع على السلطة وهنبقىزى العراق واكتر
وانا لسة اللى شايف على قناة ايه بى سى ان الرئيس موافق على الرحيل لكنى يخشى الفوضى التى سوف تنتشر
يا شباب كل الدول عايزة تنهش فى لحمنا ولحم بلادنا امال فين الوحدة الوطنية اللى لو عملناها محدش هيقدر يدخل الفتنة بيننا تانى
فين؟

توقيع العضو







الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://nourelsabah.ahlamountada.com
مسك الحبيب
المدير العام
المدير العام
avatar

عدد المساهمات : 667
تاريخ التسجيل : 07/07/2010
العمر : 22
الموقع : http://nourelsabah.ahlamountada.com

مُساهمةموضوع: رد: نعم لمبارك   الجمعة فبراير 04, 2011 7:00 am

أولا قلتلك ما تحلفش وما تقولش اننا وتحلف هنبقى زى العراق
اخى وحبيبى
اذا كان حسنى مبارك يقول اخشى عليكم من الفوضى
ده مش خوف
ولاكن ده تهديد
انه هيعيشنا فى فوضى
زى الى عيشها للناس وخلاهم تفكر ان حسنى احسن من اى حد لانه كان معيشنا فى سلام
دى خطته انه يطلع المساجين
وانه يلبس ضباط الشرطه لبس مدنى علشان يرهبو الناس مش اكتر
وعلشان يفكرو زى مانت قلت
وبعد كده
هو فى منصب ما ينفعش الغلط
ممكن يغلط يودى
الـ85 مليون فرد فى داهيه تقول غلط
وبعد كده
حتى لو هو وعد علشان يشيل البطاله و.0...و.....و....و
حتى لو كان صادق
ما هو بيوعد ليه
30 سنه بيوعدنا
مين هيصدقه
يا سيف
انت لو واحد كدب عليك مرتين
هتقول عليه كداب
ما بالك ودى مش اى كدبه
دى كدبه شعب
استمرت
30 سنه
ازاى مين هيصدقه
والدول العربيه طالعه تساندنا مش بتنهش فى لحمنا
امل الدول العربيه طالعه فى مظاهرات تؤيد الثوره المصريه
لانهم برده عايشين فى ذل وقهر زيينا
ياخى ده حتى الشعوب الغير عربيه خافت علينا وطلعت فى مظاهرات عشان ايه بس

توقيع العضو






لا تتخيل كل الناس ملائكة
فتنهار أحلامك .. ولا تجعل


ثقتك بهم عمياء ، لأنك ستبكي يوما على سذاجتك

ولتكن فيك طبيعة الماء الذي يحطم الصخرة .. بينما
ينساب قطرة .. قطرة




الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
أمل الإسلام
مراقبه قسم المعلومات
مراقبه قسم المعلومات
avatar

عدد المساهمات : 172
تاريخ التسجيل : 14/11/2010
الموقع : مصر

مُساهمةموضوع: رد: نعم لمبارك   الجمعة فبراير 04, 2011 7:05 am

عندك حق يا
مسك الحبيب

توقيع العضو






[/center]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
::مشتاقة لرؤية الله::
مراقبه قسم المعلومات
مراقبه قسم المعلومات
avatar

عدد المساهمات : 56
تاريخ التسجيل : 23/11/2010
العمر : 22
الموقع : http://nourelsabah.ahlamountada.com/

مُساهمةموضوع: رد: نعم لمبارك   الجمعة فبراير 04, 2011 8:40 am

انا رأى من رأى أمل الاسلام
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
مسك الحبيب
المدير العام
المدير العام
avatar

عدد المساهمات : 667
تاريخ التسجيل : 07/07/2010
العمر : 22
الموقع : http://nourelsabah.ahlamountada.com

مُساهمةموضوع: رد: نعم لمبارك   الجمعة فبراير 04, 2011 12:42 pm

ما اجمل النشيد الوطنى القديم لا اعلم لما غيروه
اسمعوه واحكمو بأنفسكم
هل هو افضل ام بلادى بلادى
اسمعو جيدا واستحضرو قلوبكم
فى دفاعى وجهادى للبلاد لا اميل لا امل لا الين
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

توقيع العضو






لا تتخيل كل الناس ملائكة
فتنهار أحلامك .. ولا تجعل


ثقتك بهم عمياء ، لأنك ستبكي يوما على سذاجتك

ولتكن فيك طبيعة الماء الذي يحطم الصخرة .. بينما
ينساب قطرة .. قطرة




الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
نعم لمبارك
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
نور الصباح :: المنتدى العام :: منتدى الحوار العام-
انتقل الى: